faforgács

A faforgács előállítására sok módszer létezik, ezek egyike – régi hobbim – a fa esztergályozása.

Szegmentálás II, a váza

2010.08.23. 23:02

Mint azt az előző postban ígértem, most folytatom a szegmentálás területén tett próbálkozásaim bemutatását.

A mára már szokásossá vált internetes csavargásaim közepette akadtam a youtube-on egy videóra, melyben egy spanyol faművész mutatta be egy munkájának az elkészítését.  Első látásra beleszerettem a látványba, és fejembe vettem, hogy addig nem nyugszom, amíg legalább valami hasonlót el nem készítek.

Több hetes szabogatás, ragasztgatás (majd az elba… izé… elszabott darabok kidobása és újrakészítése) után szinte remegve álltam a padhoz. Szét fog repedni? Kitart a ragasztás? Egyáltalán: jó úton indultam el, és legalább kicsit hasonlítani fog az eredmény arra, amit látni szeretnék?

Kétségek százai közepette fogtam fel az anyagot, aggódva, hogy a hosszan kilógó anyag az első nagyoló fogásnál kivágódhat a négypofás tokmányból. Szerencsére a kezem nem szokott remegni, de azért igencsak óvatosan nyúltam a holkerkéssel a még igencsak sokszögletű forgó darabhoz. A külső felület elkészítése szerencsére viszonylag zökkenőmentes volt, de még hátra volt az üregelés.

A váza magassága majd' 30cm, és igencsak leizzadtam, mire sikerült kiüregelnem. Egyrészt - mint írtam - az anyagot csak a tokmány fogta, másrészt a munkadarab vége igencsak messze volt a felfogástól. Lünettám viszont nincs a faesztergához, tehát maradt a sok kis, óvatos fogás, a türelem, és a sűrű ima.

A felületkezelés már gyerekjáték volt, egyre finomabb vásznakkal történt felcsiszolás után paraffin-olajat, habkőporos kezelést, majd egy réteg tyvelin-lakkot kapott a váza.

Az eredményt az alábbi képen láthatjátok (kattintásra nagyobb méretben is).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://faforgacs2.blog.hu/api/trackback/id/tr112242593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vidor1 2010.08.24. 07:27:24

Kedves, Drehás !
Nagy kihívás volt a nagyméretű vázát egy ponton rögzítve
oldaltámasz nélkül kiüregelni, de sikerült és gyönyörű lett.
Nemcsak bátor vagy, hanem ügyes is !
Gratulálok ! vidor 1

brutus1 2010.08.24. 20:26:23

Szia faforgács!
Szépen épített, jól tervezett, gyönyörűen megmunkált darab.
Gratulálok! Megérte a fáradságot!
Ez ugye nem az új technikával készült?
Üdv: brutus

brutus1 2010.08.24. 20:45:05

Szia faforgács!
Most itt próbaképp még egyszer. Nagyon szép! A többi a fórumban.


süti beállítások módosítása