faforgács

A faforgács előállítására sok módszer létezik, ezek egyike – régi hobbim – a fa esztergályozása.

Tanulás (megjegyzem, még most is tart)

2009.09.06. 21:45

Mint azt az előzőekben írtam, volt egy esztergám (na jó, kis jóindulattal esztergának nevezhető tárgyam), de nem értettem hozzá. Könyvből nehéz az ilyesmit megtanulni, elkezdtem hát műhelyeket nézegetni, lehetőleg olyat, ahonnan nem „vágnak ki” egy érdeklődő hobbistát (volt rá példa).

Hosszas keresgélés után tévedtem be a Mária utcába, Gombai Zoltán esztergályosműhelybe. Zoli bácsi (tisztelet az emlékének) mestere, sőt: művésze volt a fának. Rengeteget tanultam tőle, gyakorlatilag amit tudok, azt mind neki köszönhetem.

Két éven keresztül szinte minden délutánomat Zoli bácsi műhelyében töltöttem, ellesve egy-egy mozdulatot, fogást, "trükköt".

Volt egy használaton kívüli padja, rábeszélt, hogy vegyem meg. Ma is ezen a régi, de stabil padon dolgozom. Volt egy kis nyaralónk Gárdonyban, hét végén ott gyakorolgattam, amit hét közben tanultam Zoli bácsitól. Első önálló munkám egy kézzel készített kis koloniál lámpa volt, még ma is megvan.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://faforgacs2.blog.hu/api/trackback/id/tr491356700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angac 2009.09.13. 10:17:56

Hát igen, ez tényleg így volt. Én csak a repülő faforgácsokra és a fa semmi mással össze nem hasonlítható illatára emlékszem.Kisgyerekként nagyon jó volt tapicskolni a faforgácsban , olyan volt, mintha őszi avarban járnék. Jó játék volt. :) :)


süti beállítások módosítása